PELATIHAN JURNALISTIK DI AUSTRALIA

25.6.10 |

Terima kasih mas Erwin sudah
diingatkan.
Iya, website yang saya maksud
adalah:
http://www.nationalpress.org
Salam
Dian (Ms)

Fellowships information for humanities study

18.6.10 |

Fellowship information for your
reference :D
==============
NHC Fellows
Research Triangle Park, N.C.
The National Humanities
Center announces the
appointment of 36 Fellows for
the academic year 2010-11.
These leading scholars will
come to the Center from the
faculties of 19 colleges and
universities in 17 states and
from 7 institutions in 6 other
nations —Brazil, Canada,
Germany, Greece, Portugal,
and The United Kingdom.
Chosen from 442 applicants,
they represent more than 20
fields of humanistic
scholarship, including history,
literature, philosophy,
anthropology, art history, Asian
studies, classics, Islamic
studies, Judaic studies, and
musicology. Each Fellow will
work on an individual research
project and will have the
opportunity to share ideas in
seminars, lectures, and
conferences at the Center.
These newly appointed Fellows
will constitute the thirty-third
class of resident scholars to be
admitted since the Center
opened in 1978. Geoffrey
Harpham, Director of the
National Humanities Center,
said, "I look forward to
welcoming the Fellows of
2010-11 and to learning from
them. They represent an
exciting range of studies in the
humanities."
The National Humanities
Center will award nearly
$1,300,000 in individual
fellowship grants to enable
scholars to take leave from
their normal academic duties
and pursue research at the
Center. This funding is made
possible by the Center's
endowment, by grants from the
Florence Gould Foundation, the
Andrew W. Mellon Foundation,
the National Endowment for
the Humanities, and by
contributions from alumni of
the Center.
The National Humanities
Center, located in the Research
Triangle Park of North
Carolina, is a privately
incorporated independent
institute for advanced study in
the humanities. Since 1978 the
Center has awarded fellowships
to scholars in the humanities,
whose work at the Center has
resulted in the publication of
more than 1,200 books in all
fields of humanistic study. The
Center also sponsors programs
to strengthen the teaching of
the humanities in secondary and
higher education.
Contact detail:
kent@nationalhumanitiescenter.org
Moreinfo: http://
nationalhumanitiescenter.org/
newsrel2010/prfells201011a.htm
--
Ananda Setiyo Ivannanto
A Wing International
Media and Public Relations
Executive
Global Business Development
Department
http://www.awing-i.com
Master of Science in
International Cooperation
Policy
Bachelor of Business
Administration in Asia Pacific
Management
Ritsumeikan Asia Pacific
University
http://www.apu.ac.jp
"I help, therefore I exist"
"I serve, therefore I exist"

BEASISWA SAMPOERNA SCHOOL OF BUSINESS untuk lulusan SMA

|

AYO BURUAN DAFTAR…..
BEASISWA SAMPOERNA
SCHOOL OF BUSINESS
GELOMBANG II
TAHUN AKADEMIK 2010 / 2011
Sampoerna School of Business
(SSB) adalah Sekolah Tinggi
Ilmu Ekonomi yang didirikan
untuk menciptakan generasi
baru dalam dunia bisnis dan
entrepreneur Indonesia.
Lulusannya dipersiapkan untuk
menjadi sarajana yang "know
how" untuk masuk ke dunia
kerja ataupun menjadi seorang
enterpreneur global dimasa
depan.
SSB menyelenggarakan
Program Sarjana Strata – 1,
dengan pilihan program studi:
• Manajemen (Manajemen,
Keuangan dan Pemasaran)
• Akuntansi
Bagi putra-putri Indonesia yang
memiliki potensi dan minat
yang kuat untuk berkarir di
dunia bisnis, SSB menyediakan
bantuan biaya pendidikan
selama 4 tahun dalam bentuk :
• Beasiswa
• Student Financing Program
Batas akhir pendaftaran dibuka
sampai dengan tanggal 30 Juni
2010.
Berkas yang harus dilengkapi
adalah sebagai berikut :
Akademik:
Lulus SMA/MA/SMK/sederajat
tahun 2008,2009 dan 2010
Nilai raport rata-rata 7,00
selama masa SMA (kelas 10
sampai dengan kelas 12)
dengan nilai Matematika dan
Bahasa Inggris minimum 7,00 .
Dokumen:
1. Mengisi dan menandatangani
formulir aplikasi pendaftaran
2. Paspoto 4x6 (1 lembar)
3. Legalisir Buku Rapor dari
kelas 10-12
4. Fotokopi tagihan listrik /
PLN satu bulan terakhir (jika
tinggal dengan orang tua) atau
fotokopi kwitansi
pembayaran sewa kamar (jika
kost)
5. Fotokopi Kartu Keluarga
6. Fotokopi KTP calon pelamar
yang masih berlaku
7. Fotokopi KTP orang tua
calon pelamar yang masih
berlaku
8. Fotokopi Slip Gaji orang tua
satu bulan terakhir
9. Surat Referensi yang berasal
dari:
- Kepala Sekolah
- Wali Kelas/Guru BK
Formulir aplikasi dan
persyaratan dokumentasi
lainnya dikirimkan ke:
Bagian Penerimaan Mahasiswa
Baru
SAMPOERNA SCHOOL of
BUSINESS
Sampoerna School of
Education Building, 5th Floor
JL. Kapt. Tendean 88C,
Mampang Jakarta Selatan 12710
Formulir Pendaftaran bisa
didapatkan dengan cara :
1. download melalui website
http://www.ssb.ac.id/en/
academic.php?id=44
2.SMS alamat email anda ke 0813
8121 7566
INFORMASI & PENDAFTARAN
Erwin Marpaung
021-577 2340 ext. 7142
0813 8121 7566
erwin.marpaung@sampoernafoundation.org

beasiswa api fellowships

|

http://www.api-fellowships.org/
body/api_fellowships.php
Call for Applications For
Fellows Year 2011-2012
(Application submission
deadline: August 31, 2010)

Beasiswa S2/S3 Luar Negeri (LN) Tahun 2010

10.6.10 |

Beasiswa S2/S3 Luar Negeri (LN) Tahun 2010

untuk PNS Non Dosen dan Warga Umum

Ringkasan:

Beasiswa S2/S3 Luar Negeri (LN) adalah proyek hibah 25 beasiswa yang diberikan oleh sebuah BUMN kepada PNS non Dosen dan warga umum yang bekerjasama dengan pihak ketiga di Universitas di luar Indonesia yang menempati peringkat “100 Universitas terbaik dunia versi Times Higher Education Suplemment (THES) dan/atau Webometrik”. Beasiswa diberikan kepada PNS non dosen kementrian BUMN, ESDM, Keuangan, Perindustrian, Perdagangan, Kepolisian, Kejaksaan, Kehakiman, Perhubungan, Dalam Negeri1, Setneg, BP Migas dan BPH Migas serta Badan non kementrian seperti Komisi Pemberantasan Korupsi (KPK) dan Mahkamah Konstitusi (MK), serta warga umum yang direkomendasi oleh sebuah institusi untuk berbagai bidang selama 4 (empat) semester (S2) dan 8 (delapan) semester (S3). Beasiswa yang diberikan meliputi tuition, tunjangan penelitian, wisuda, buku, internet dan living cost, serta tiket pesawat pp 1 x dalam setahun dari/ke bandara terdekat tempat kuliah berlangsung.

Syarat dan ketentuan pelamar:

1. PNS dan warga umum (WNI) berusia maksimal 35 Tahun dengan pendidikan terakhir S1 berbagai bidang dan sudah bekerja sedikitnya 2 (dua) Tahun.

2. Diterima di PTN/PTS di LN yang masuk dalam peringkat 100 Universitas terbaik2 menurut pemeringkat:

a. Top Universities.com: http://www.topuniversities.com/world-university-rankings

b. The QS World University Rangkings: http://www.timeshighereducation.co.uk/hybrid.asp?typeCode=431&pubCode=1&navcode=148

c. Ranking Web of World Universities: http://www.webometrics.info/top8000.asp

d. USNews.com: http://www.usnews.com/articles/education/worlds-best-universities/2010/02/25/worlds-best-universities-top-400.html

3. PNS tersebut harus memperoleh rekomendasi dari kementrian masing masing di mana mereka berada dan memiliki prestasi akademik dengan Indeks Prestasi Kumulatif (IPK) di atas 3.0 (skala 0-4)

4. Warga Umum adalah WNI yang direkomendasikan oleh sebuah lembaga resmi3 dan memiliki prestasi akademik yang sangat baik (dengan IPK 3,51-cumlaude).





Beasiswa S2/S3 LN 2/2

5. Beasiswa untuk PNS di perlakukan sebagaimana beasiswa ikatan dinas PNS dan mengikuti aturan ikatan beasiswa jenis tersebut.

6. Beasiswa untuk warga umum di perlakukan dengan persyaratan khusus yang berbeda dengan perlakuan penerima PNS yang diatur oleh BUMN donor.

7. Beasiswa akan diberikan kepada 20 penerima pelamar S2 dan 5 penerima pelamar S3, sesudah melalui proses seleksi

8. Bidang keilmuan yang diberi beasiswa meliputi: kebijakan publik, engineering, ekonomi, komunikasi masa, informatika, lingkungan hidup, akuntansi dan perpajakan serta ilmu hukum, kepolisian dan kriminologi.

9. Diharapkan calon PNS dapat menerima 75% dari alokasi beasiswa dan sisanya untuk warga umum

10. Beasiswa diberikan paling lama 4 (empat) semester diharapkan penerima beasiswa dapat lulus dan memperoleh gelar Master (MSc./MBA) bidang yang ditekuni dengan IP kumulatif sedikitnya 3,25, jika ada.

11. Beasiswa diberikan paling lama 8 (delapan) semester diharapkan penerima beasiswa dapat lulus dan memperoleh gelar Doktor (PhD) bidang yang ditekuni dengan IP kumulatif sedikitnya 3,25, jika ada.

12. Jika dalam 4 (empat) semester tidak mampu menyelesaikan S2 dan 8 (delapan) semester tidak mampu menyelesaikan S3, maka beasiswa dicabut dan penerima diwajibkan untuk menyelesaikan dengan biaya mandiri.

13. Jika dalam waktu yang telah ditentukan oleh perguruan tinggi tempat studi tidak mampu diselesaikan, maka penerima beasiswa wajib mengembalikan beasiswa yang diterima sedikitnya 50% dari jumlah yang diterima.

14. Warga umum yang berhak adalah WNI yang diajukan oleh institusi resmi (memiliki badan hukum) dan tidak diperbolehkan melamar beasiswa secara pribadi tanpa rekoemndasi tersebut.

15. Pada akhir Juli 2010, semua kandidat sudah harus mengetahui hasil lamaran beasiswanya.

16. Pada pertengahan agustus 2010, semua penerima beasiswa sudah harus menerima beasiswa tersebut dan siap untuk enroll di Perguruan Tinggi masing masing.



Kontak (sementara menunggu pemberitaan resmi):

Inquiry dan lamaran disertai CV bisa dikirim via email ke Sdr. Ahmad Rizali email: nanang60@yahoo.com dan ahmad.rizali@alumni.ui.ac.id



Catatan:

Ini adalah pemberitaan tidak resmi, sehingga belum dapat dipertanggungjawabkan isinya, tetapi dijamin bisa dipakai sebagai informasi awal untuk menyiapkan lamaran. Syarat dan ketentuan dapat berubah dalam pemberitaan yang resmi.



1 Termasuk staf Bappeda di bawah koordinasi. Provinsi.

2 Diterima secara Unconditional lebih diutamakan, sedangkan untuk mereka yang diterima secara conditional dengan syarat harus mengikuti bridging courses (memahirkan bahasa Inggris) harus memiliki skor IELTS sedikitnya band 6.0 dan setara.

3 Sedikitnya oleh Perguruan Tinggi Negeri atau lembaga non profit yang memiliki reputasi baik seperti badan PBB. Organisasi ini akan diatur lebih rinci kemudian.

Beasiswa Pemda Jambi, deadline 20 Juni 2010

6.6.10 |

ssalammu'alaikum wr wb.

dear all,

penerimaan aplikasi beasiswa khusus putra daerah jambi bagi calon mahasiswa baru, S1-S3 telah dibuka dan ditutup pada 20 Juni 2010.

info lengkapnya, silahkan akses di:

http://disdik.jambiprov.go.id/files/pengumuman%20beasiswa.pdf

semoga bermanfaat.

Beasiswa S2 Teknik Elektro S3 Teknik Elektro dan Informatika ITB

|

Dengan hormat,

Bersama ini kami umumkan pendaftaran mahasiswa calon penerima Beasiswa
Program Magister Teknik Elektro Opsi Teknologi Media Digital & Game untuk
tahun ajaran 2010. Tersedia berbagai macam skema beasiswa dengan berbagai
persyaratannya untuk pelaksanaan semester I/II tahun ajaran 2010/2011.
Mahasiswa dengan IPK>3,25 (setelah lulus TPA dan TOEFL) berpeluang besar
mendapatkan beasiswa dan diharapkan dapat mendaftarkan diri sedini mungkin.

Selain itu juga dibuka pendaftaran beasiswa program doktor untuk topik-topik
terkait TMDG untuk residensi di KK Teknik Komputer atau KK Sistem Kendali &
Komputer. Pelaksanaan semester I tahun ajaran 2010/2011, sehingga mohon
diperhatikan jadwal pendaftaran terkait.

Pendaftaran dapat dilakukan online di
http://www.lskk.ee.itb.ac.id/academic-registration/
Informasi lebih lanjut hubungi Pak Adis/Bu Yati di Tata Usaha LSKK.

Salam
Dr. Ir. Ary Setijadi Prihatmanto

UNESCO/Poland Fellowships

|

UNESCO/Poland Fellowships

With a view to promoting human resource capacities in the least developed countries (LDCs) and to enhancing international understanding and friendship among nations and the people of Poland, the Polish National Commission for UNESCO and the AGH International Promotion Centre for Technology and Engineering Education (AGH IPCTEE) under the auspice of UNESCO & AGH University of Science and Technology (Krakow), are placing at the disposal of UNESCO fifteen (15) fellowships of a six months duration starting on 1 October 2010 for the benefit of Member States listed in Annex I of the announcement letter. Beneficiaries of these fellowships will be given the opportunity to undertake an individual research programme in the field of Science and Technology.

Details regarding the fellowships offered and the criteria of selection are listed below. The Polish authorities will make the final decision.


A. FIELD OF RESEARCH ( for more detailed information, please see Annex III of the announcement letter)

1. Two (2) fellowships: Advance Ceramic Materials; Field of research: ceramic, Material Engineering, Material Engineering Education;

2. One (1) fellowship: Assessment of geotouristic values of selected geological objects; Field of research: Geotourism;

3. Two (2) fellowships: Availability problems in transportation systems and devices; Field of research: Mechatronics, Mechanical Engineering, Automation, Safety Education

4. Two (2) fellowships: CO² Sequestration into deep saline aquifers; Field of research: Petroleum Engineering, Hydrogeology, Petroleum Geology, Mechanics;

5. One (1) fellowship: Comparison of copper polymetallic mineralization from selected sites in NW Botswana and Poland; Field of research: Economic Geology;

6. One (1) fellowship: Diverging Patterns of European Culture in the Globalizing World; Field of research: Sociology and socio-cultural anthropology;

7. One (1) fellowship: Drilling Methods of Ground Modification; Field of research: Geoengineering;

8. Two (2) fellowships: Intelligent control system and devices of operation transportation devices; Field of research: Mechatronics, Mechanical Engineering, Automation, Transport Education;

9. Two (2) fellowships: Material handling system and devices – transportation in manufacture; Field of research: Transportation, Mechanical Engineering, Automation, Transport and Logistic;

10. One (1) fellowship: Reservoir geophysics for hydrocarbon and water prospection; Field of research: Geology Geophysics and Environmental Protection, Mechanics.


B. QUALIFICATIONS REQUIRED

Please see Annex III of the announcement letter for a detailed explanation of requirements for each programme (as they vary from one another).

C. FACILITIES OFFERED BY THE POLISH AUTHORITIES

(i) Free tuition;
(ii) Monthly allowance of 1350 PLN zlotys (approximatively US$ 450) corresponding to the salary of a local junior research fellow. Thus, all living expenses in Poland are to be borne by the fellows with this allowance; and;
(iii) An installation allowance of 1350 PLN zlotys to be paid upon arrival.

No provision to finance or lodge family members is made.

At the end of the research studies, the beneficiaries will receive a certificate attesting to their attendance at the host institution.

D. FACILITIES OFFERED BY UNESCO

(i) International travel expenses: (at the most economical rate) from the beneficiary’s country to Poland and return will be covered by UNESCO under its Regular Programme Budget.

(ii) Health insurance for fellowship beneficiaries who are declared medically fit: UNESCO fellowship holders may be covered by a special accident/ health insurance policy, taken out by the Organization for the duration of the fellowship. The costs of the health insurance is subscribed to and covered by UNESCO* on behalf of the fellows.

* ONLY THE TWO SELECTED CANDIDATES WILL BE REQUIRED TO SEND TO THE FELLOWHIPS DEPARTMENT PROGRAMME SECTION A COMPLETE MEDICAL DOSSIER, THE PRESCRIBED FORM OF WHICH WILL BE SENT ALONG WITH THE LETTER OF AWARD.

E. VISA

Selected fellows from countries where there are Polish Embassies or Consulates will have to obtain their entry visa in the country prior to their departure. Fellows from countries where no such Embassy/ Consulate exists must secure their visa through the nearest Embassy of Poland.

UNESCO/POLAND provide no allowance to defray passport and visa expenses and the selected beneficiaries will have to secure themselves their own visa.

F. SUBMISSION OF APPLICATION FILES

One candidature per invited Member State. Original applications in duplicate must be channelled through the National Commission for UNESCO of the candidate’s country and reach Mr. Ali Zaid, Chief, Participation Programme and Fellowships Section, by 15 June 2010 at the latest. An advance copy of the application may be sent by fax (33.1) 45.68.55.03. Applications should have imperatively the following attachments in DUPLICATE:

(i) UNESCO fellowships application forms, duly completed in English;
(ii) Two photographs attached to the applications (4x6 cm);
(iii) Certified copies (in English) of Bachelor’s or Master’s Degree obtained; and,
(iv) The UNESCO certificates of language knowledge, duly completed by a relevant authority, if the mother tongue of the candidate is not English.

Deadline: 15 June 2010 at the latest

IMPORTANT

It is the National authority’s responsibility to ensure that all candidates are duly informed of the above conditions prior to the submission of applications.

Files which are incomplete or which are received after the deadline as well as candidatures that do not fulfil the requirements will not be taken into consideration.

Only the selected candidates will receive a letter through their respective National Commissions for UNESCO.

Click here to download UNESCO - Poland Anouncement

Contact detail: a.zaid@unesco.org
Moreinfo: http://portal.unesco.org/en/ev.php-URL_ID=44658&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html


--
Ananda Setiyo Ivannanto

A Wing International
Media and Public Relations Executive
Global Business Development Department
http://www.awing-i.com

Master of Science in International Cooperation Policy
Bachelor of Business Administration in Asia Pacific Management
Ritsumeikan Asia Pacific University
http://www.apu.ac.jp

"I help, therefore I exist"
"I serve, therefore I exist"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Get Chitika Premium