Informasi Beasiswa Monbukagakusho ( Program Japanese Studies )

12.1.08 |

Informasi Beasiswa Monbukagakusho
Program Japanese Studies

Pendaftaran untuk keberangkatan tahun 2008 telah dibuka 12 November dan akan ditutup pada 18 Januari 2008


Program Japanese Studies adalah salah satu program beasiswa Pemerintah Jepang (Monbukagakusho) yang dirancang khusus bagi para mahasiswa/i yang sedang kuliah di jurusan Jepang untuk meningkatkan kemampuan bahasa Jepang dan memperdalam pengertian kebudayaan Jepang. Program ini adalah program non-gelar dan lamanya adalah 1 tahun dari Oktober 2008.


PERSYARATAN

1.

Mahasiswa yang masih aktif kuliah di salah satu perguruan tinggi yang mempelajari bahasa, budaya, dan sastra Jepang..
2.

Usia di bawah 30 tahun pada tanggal 1 April 2008.
3.

Mahasiswa dari tingkat tiga ke atas pada waktu melamar (ada pengecualian bagi mereka yang mempunyai kemampuan dan direkomendasikan oleh perguruan tinggi dan yang sudah belajar lebih dari satu tahun di perguruan tinggi pada tanggal 1 April 2008 boleh ikut walaupun belum mencapai tingkat tiga).
4.

Sehat jasmani dan rohani.


FASILITAS YANG DIDAPAT

1.

Tanpa ikatan dinas.
2.

Tiket kelas ekonomi p.p. Indonesia (Jakarta) - Jepang.
3.

Bebas biaya ujian masuk, biaya kuliah, dan uang pendaftaran.
4.

Tunjangan bulanan sebesar ¥ 134.000 per bulan (ada kemungkinan mengalami perubahan).
5.

Setiap penerima beasiswa akan diikutsertakan dalam asuransi kesehatan nasional Jepang dan program subsidi biaya kesehatan.
6.

Peserta disediakan asrama yang pembayarannya diatur sendiri oleh penerima beasiswa.


CARA PELAMARAN

1.

Pendaftaran dibuka pada 12 November 2007 dan ditutup pada 18 Januari 2008.
2.

Pelamaran dilakukan secara kolektif dengan rekomendasi dari perguruan tinggi yang bersangkutan, bukan perorangan langsung ke Kedutaan Besar Jepang.
3.

Formulir yang telah diisi dikembalikan ke Bagian Pendidikan Kedutaan Besar Jepang dengan dilampiri dokumen yang diperlukan.


DOKUMEN YANG DIPERLUKAN
(dokumen yang tidak lengkap tidak akan kami terima)

1.

Formulir. Tulis alamat lengkap (bukan tempat kos) serta nomor telepon yang mudah dihubungi pada formulir.
2.

Pasfoto (harus ditempel pada formulir).
3.

Surat keterangan dari perguruan tinggi yang menerangkan bahwa yang bersangkutan adalah mahasiswa dari perguruan tinggi tersebut. Harus dilengkapi dengan keterangan tempat dan tanggal lahir.
4.

Surat rekomendasi dari ketua jurusan atau pembimbing mengenai pribadi mahasiswa yang bersangkutan.
5.

Nilai mulai semester satu sampai saat ini.

* Semua dokumen ditulis dalam bahasa Inggris atau Jepang. dalam kertas ukuran A4


TAHAP PENYELEKSIAN

1.

Ujian tulis bahasa Jepang pada tanggal 31 Januari 2008
2.

Bagi yang lulus ujian tertulis akan dipanggil untuk mengikuti wawancara di Jakarta.
3.

Bagi yang lulus wawancara akan direkomendasikan ke Monbukagakusho.
4.

Mereka yang lolos seleksi di Monbukagakusho akan menjadi penerima beasiswa.


CATATAN

Bagian Pendidikan Kedutaan Besar Jepang
Jl. M. H. Thamrin 24 Jakarta 10350
Tel. 021 - 319 24308 ext. 175 atau 176

source :http://www.id.emb-japan.go.jp/sch_js.html

Informasi Beasiswa Monbukagakusho ( Program Teacher Training (Penataran, Guru))

|

Informasi Beasiswa Monbukagakusho
Program Teacher Training (Penataran Guru)

Pendaftaran untuk keberangkatan tahun 2008 telah dibuka 12 November dan akan ditutup pada 18 Januari 2008


Program Penataran Guru (Teacher Training Program) adalah salah satu program beasiswa Pemerintah Jepang (Monbukagakusho) yang dirancang khusus bagi para guru untuk meningkatkan.kualitas pengajaran sesuai dengan bidangnya. Mereka akan diberikan pelatihan dalam cara mengajar, pembuatan rencana belajar-mengajar yang lebih efektif dan menarik minat siswa dan hal-hal lain yang dapat mengingkatkan kualitas dan memapuan para guru. Program ini adalah program non-gelar dan lamanya adalah 1 tahun 6 bulan (termasuk 6 bulan belajar bahasa Jepang) dari Oktober 2008


PERSYARATAN

1.

Lulusan S-1 atau D-4 dan guru yang mengajar secara aktif di SD, SLTP, SLTA (termasuk sekolah swasta). Pelamar telah mengajar lebih dari 5 tahun di lembaga pendidikan formal pada tanggal 1 April 2008. Semua bidang ditawarkan kecuali, bahasa Indonesia, bahasa daerah, bahasa Arab, pendidikan agama dan perhotelan.
2.

Usia di bawah 35 tahun pada tanggal 1 April 2008.
3.

Sehat jasmani dan rohani.
4.

Bersedia belajar bahasa Jepang karena bahasa pengantar di universitas adalah bahasa Jepang.


FASILITAS YANG DIDAPAT

1.

Tanpa ikatan dinas.
2.

Tiket kelas ekonomi p.p. Indonesia (Jakarta) - Jepang.
3.

Bebas biaya ujian masuk, biaya kuliah, dan uang pendaftaran.
4.

Tunjangan bulanan sebesar ¥ 172.000 per bulan (ada kemungkinan mengalami perubahan).
5.

Setiap penerima beasiswa akan diikutsertakan dalam asuransi kesehatan nasional Jepang dan program subsidi biaya kesehatan.
6.

Peserta disediakan asrama yang pembayarannya diatur sendiri oleh penerima beasiswa.


CARA PELAMARAN

1.

Pendaftaran dibuka pada 12 November 2007 dan ditutup pada 18 Januari 2008.
2.

Bagi pelamar, baik pegawai negeri maupun swasta dapat langsung menyerahkan/mengirimkan formulir yang telah diisi ke Bagian Pendidikan Kedutaan Besar Jepang dengan dilampiri dokumen yang diperlukan.
3.

Bagi pelamar yang berstatus pegawai negeri tetap harus melapor dan menyerahkan fotokopi formulir kepada Biro Kerjasama Luar Negeri (BKLN) Departemen Pendidikan Nasional.


DOKUMEN YANG DIPERLUKAN
(dokumen yang tidak lengkap tidak akan kami terima)

1.

Formulir.
2.

Pasfoto (harus ditempel pada formulir).
3.

Ijasah dan transkrip nilai.
4.

Surat keterangan dari tempat mengajar yang menjelaskan bahwa pelamar adalah staf pengajar yang masih aktif mengajar dan disetujui mengikuti program beasiswa ini.
5.

Surat rekomendasi dari atasan mengenai pribadi pelamar.

* Semua dokumen ditulis dalam bahasa Inggris atau Jepang.


TAHAP PENYELEKSIAN

1.

Ujian tertulis bahasa Inggris (khusus untuk guru bahasa Jepang: ujian bahasa Jepang) pada tanggal 31 Januari 2008.
2.

Bagi yang lulus ujian tertulis akan dipanggil untuk mengikuti wawancara di Jakarta.
3.

Bagi yang lulus wawancara akan direkomendasikan ke Monbukagakusho.
4.

Mereka yang lolos seleksi di Monbukagakusho akan menjadi penerima beasiswa.


CATATAN

1.

Formulir pendaftaran dapat diperoleh di :
1.

Bagian Pendidikan Kedutaan Besar Jepang
Jl. M. H. Thamrin 24 Jakarta 10350
Tel. 021 - 319 24308 ext. 175 atau 176
2.

Konsulat Jenderal Jepang Surabaya
Jl. Sumatera No. 93, Surabaya
Tel. 031 - 503 0008
3.

Konsulat Jenderal Jepang Medan
Wisma BII Lt. 5, Jl. P. Diponegoro No. 18, Medan
Tel. 061 - 457 5193
4.

Konsulat Jenderal Jepang Makassar
Jl. Jend. Sudirman No. 31, Makassar
Tel. 0411 - 871 030
5.

Konsulat Jenderal Jepang Denpasar
Jl. Raya Puputan 170 Renon
Telp. 0361 - 227628, 223193

2.

Formulir pendaftaran juga dapat diperoleh dengan melakukan download dari situs (website) Kedutaan Besar Jepang (doc version atau pdf version).


source : http://www.id.emb-japan.go.jp/sch_tt.html

Beasiswa Bank Dunia 2008

|

Eligibility Criteria

Applicants must meet the following general criteria to be eligible for a fellowship award:

* Be a national and resident of a World Bank member country which is currently eligible to borrow;
* Candidates should be under 45 years. Candidates born before January 1, 1964 will not be considered;
* Must have completed and been awarded at least a Master's degree, or equivalent, at the time of application;
* Be regularly registered in a development related doctoral program in their home or another country;
* Must have completed all coursework and exam requirements for their doctoral program;
* Be employed as full time lecturer or researcher by an academic or research institution in their home country;
* Be accepted as a visiting scholar by a renowned university for a period of five to ten months.

Application Procedures

Application forms for Robert S. McNamara (RSM) Fellowships Program are available in English, French, and Spanish in PDF format.

Each application consists of the three documents: 1) 2008 RSM Application Form; 2) Letter of Reference (Professional or Academic), and 3) Statement of Acceptance by Host Institution & Research Adviser

application form click here
supporting documents : click here

supporting document 2 click here :

RSM Fellowships Program

|

The Robert S. McNamara Fellowships Program provides support to young researchers working in academic and research institutions from eligible countries preparing a doctoral thesis. Research grants cover residence costs for a 5 to 10 month period in a renowned university or research center. Fellows are expected to advance their research work mainly by using the facilities and resources provided by the host institution and by interacting with peers.

Who Can Apply?

Only lecturers and researchers from eligible countries working on their doctoral thesis can apply to the fellowship. Candidates should be under 45 years, and have completed any course work or exams required for their doctoral program.

What Does the Program Support?

The purpose of the grant is to help fellows advance their doctoral research work through a residency period of five to ten months in a host institution in a country other than their home country or country of residence. During the research period at the host institution, the fellows are expected to have access to essential resources such as reference books and research publications, databases, and software; attend seminars and eventually courses; and to benefit by interacting with peers.

Host Institution

Candidates should be accepted or invited by a host institution which would designate an academic advisor to assist the fellow during his research period. Host institutions should also commit to provide the fellow with basic amenities such as office space and access to a computer, and to facilitate his/her research activities.

Fellowships Award

Eligible candidates are evaluated by external reviewers based on three criteria: academic performance, teaching and research experience, and relevance of the proposed research program. The top candidates are submitted to the Selection Committee, which includes World Bank senior experts and Donors representatives, for final selection. In addition to the merit criteria, the Selection Committee takes into account other factors such as availability of budget, geographical diversity and gender balance.

Grants

Candidates are requested to submit a budget for their fellowship covering the costs related to their research program: travel; insurance and living expenses; fees for courses and participation to seminars; and a books and software allowance. The grant amount to be awarded to each fellow will be decided by the Selection Committee. The maximum amount of the grant is US$ 25,000.

Fellow’s Commitment

Fellows are required to issue two reports, a mid-term report during the fellowship period and a final report containing the results of the research. The results of the McNamara fellows research work may be considered for publication by the World Bank. Fellows are expected to return to their home countries and resume their academic or research position upon completion of the fellowship. They are also expected to mention the McNamara fellowship award in any publication related to their doctoral research work, including their thesis, and to provide the Program with a copy of their thesis upon graduation.

source : http://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/WBI/EXTWBISFP/EXTRSMFP/0,,contentMDK:21588578~menuPK:552352~pagePK:64168445~piPK:64168309~theSitePK:551843,00.html

School of History & Archaeology Postgraduate Studentships Cardiff School Of History And Archaeology

11.1.08 |

School of History & Archaeology Postgraduate Studentships
Cardiff School Of History And Archaeology

Value per annum £3,168
Duration up to 3 years
Number of Award(s) variable
Subject area History, Ancient History, Archaeology
Contact Website http://www.cf.ac.uk/hisar/

Qualifying Details
Studentships pay a stipend of £3168 per year for MPhil/PhD students, and may be held for up to 3 years for full-time students; other studentships are available for MA students. Awards may also be made for part-time study, on a pro rata basis. Applicants will have been accepted for postgraduate study in the School and, if from the UK, are likely to have applied for an Award from the AHRC (deadline 1st May) or the ORS Award.

This award is applicable to the following countries:
all countries

[UK] The University of Edinburgh International Undergraduate Scholarships

|

The University of Edinburgh will offer ten scholarships for undergraduate study in any subject offered by the university. The scholarship will be £1,000 per year and will be tenable for the duration of the programme of study.
Eligibility

The scholarships are competitive and will be awarded to citizens from Japan, Malaysia, Singapore, Thailand and USA who are accepted for admission on a full-time basis for an undergraduate programme.

The scholarship will be awarded broadly on the basis of academic merit.

The scholarship is not available to students already on programme.

Applicants should have applied through UCAS, should already have been offered a place at the University of Edinburgh and should have firmly accepted that offer or be intending to do so. Accepting the University of Edinburgh as an insurance offer does not satisfy the conditions relating to this scholarship.

Application Procedure

Candidates may complete an online scholarship application or download an application form in Rich Text Format (RTF) or PDF (which requires Adobe Acrobat Reader), or request one to be sent to them from:

The Scholarships and Student Finance Office
The University of Edinburgh
Old College
South Bridge
Edinburgh EH8 9YL

E-mail: scholarships@ed.ac.uk
Fax: +44 131 651 4066
Telephone:+44 131 651 4070

A completed scholarship application form, together with a copy of your degree transcript and two academic references, should be received by the Scholarships and Student Finance Office by the closing date of 1 April 2008 in order to be considered for the scholarship.

Selection Procedure

A University of Edinburgh Selection Committee will meet in mid April 2008 to select the scholarship holders. The winners of the scholarship will be announced in late April 2008.

source : http://www.scholarships.ed.ac.uk/undergraduate/internat/international.htm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Get Chitika Premium