International Scholarships for Women in Japan 2008

16.9.08 |

International Scholarships for Women in Japan 2008

CWAJ Scholarship Program -2008 Graduate Scholarship for Non-Japanese
Women to Study in Japan (NJG)

Qualifications: Self-supporting international students who satisfy all
the following conditions;

* Applicants must be non-Japanese, non- permanent resident women,
enrolled in a degree program with a graduate school of a Japanese
university from April 2009 to March 2010.
* Applicants must be residing in Japan at the time of application
for study purposes.
* Applicants must have adequate ability in Japanese and English.
* Former recipients of CWAJ awards, members of CWAJ, or recipients
of scholarship amount greater than ¥1.0 million from any scholarship
foundation or from any public institution are not eligible to apply
for this scholarship.

Scholarship amount: 2,000,000 Yen
Number: 3

Application period: Applications must be sent directly to the
foundation by post mail and postmarked between October 1 (Wed) and
October 28 (Tue), 2008.

Applicantsare expected to abide by the deadline and submit application on time.

Applicants who pass the documents screening will have an interview in
English and Japanese in Tokyo. Final result will be informed by postal
mail. Send applications by regular mail.

Application forms are available on CWAJ website: http://www.cwaj.org
Request for application forms by e-mail or phone will not be
acceptable.

Application forms and details are available at the International
Student Section in the Students Center.

Hardhono
http://hardono.blogspot.com

Beasiswa Habibie Center

|

Yayasan Sumber Daya Manusia dalam Ilmu Pengetahuan dan Teknologi(Yayasan
SDM-IPTEK) didirikan oleh Prof. Dr.-Ing. B.J. Habibie (mantanpresiden
RI) pada tahun 1997. Badan pengurus yayasan ini diketuai olehProf. Dr.
Ing. Wardiman Djojonegoro, mantan Menteri Pendidikan danKebudayaan, dan
memiliki tujuan :

* Mewujudkan sumber daya manusia Indonesia yang unggul dan memiliki
kualitas Iman dan Takwa yang tinggi.
* Menguasai, mengembangkan dan mengendalikan ilmu pengetahuan dan
teknologi secara mandiri.
* Untuk mencapai tujuan tersebut diatas, Yayasan melakukan kegiatan
sebagai berikut:
* Memberikan beasiswa untuk tingkat S3 (Doktor),
* Memberikanpenghargaan dan hadiah kepada orang atau Badan yang telah
berjasa ataumelakukan terobosan di bidang Ilmu Pengetahuan dan Teknologi
(HabibieAward).
* Mengembangkan Sumber Daya Manusia dalam Ilmu Pengetahuan dan
Teknologi (Iptek).
* Membentuk atau membantu berdirinya Pusat Peragaan Ilmu Pengetahuan
dan Teknologi.
BEASISWA S3
Beasiswa diberikan 2 (dua) kali setahun yaitu:
a.Periode bulan Mei
Formulir harus sampai di panitia paling lambat 21 April tahun berjalan.
b.Periode bulan Nopember

Formulir pendaftaran diajukan paling lambat tanggal 20 Oktober.

Persyaratan yang harus dipenuhi untuk beasiswa S3.

* Usia maksimum 35 tahun.
* Tidak menerima beasiswa dari lembaga atau sumber lainnya.
* Sudahditerima atau telah mendapatkan surat keterangan diterima
dalam programS3 di perguruan tinggi atau lembaga yang berada di
Indonesia.
* Selama mengikuti program S2, penerima beasiswa S3 harus mendapatkan
nilai cum laude atau minimal berada pada peringkat ke-5.
* Pendaftar harus menyerahkan dua rekomendasi dari tokoh ilmuwan
dalam bidang ilmu pengetahuan dan teknologi.
* Pendaftar harus menunjukkan sikap kepemimpinan dalam bidangnya dan
memiliki tingkat integritas dan kreatifitas yang tinggi.

PROSES PENDAFTARAN DAN SELEKSI
Pendaftar harus mengisi formulir pendaftaran secara lengkap disertai
dengan dokumen penunjang.
Pemilihan penerima beasiswa ditentukan dalam sidang dewan pakar yang
telah ditentukan oleh Yayasan.
Seleksi dilakukan berdasarkan 5 (lima) kelompok bidang ilmu yakni :

* Kelompok Ilmu Dasar,
* Kelompok Ilmu Kedokteran dan Bioteknologi,
* Kelompok Ilmu Rekayasa,
* Kelompok Ilmu Sosial, Hukum, Ekonomi dan Politik,
* Kelompok Ilmu Filsafat, Agama dan Budaya.
TUNJANGAN
Beasiswa yang diberikan berupa:

* biaya pendidikan (SPP) dan dana studi lainnya,
* tunjangan tugas akhir,
* tunjangan biaya buku/fotokopi,
* tunjangan biaya hidup,
* tunjangan biaya transportasi dari daerah ke tempat kuliah (jika
saat melamar ada di daerah di luar tempat belajar)

Dikutip dr:
http://kalenderbeasiswa.com/detail/?oid=&fid=&iid=467

Scholarship of Mitsubishi Corporation to Japan

4.9.08 |

August
25th, 2008
Scholarship of Mitsubishi Corporation to Japan

1. University :
(1)Graduate School of Asia-Pacific Studies, Waseda University (GSAPS)
(2)National Graduate Institute For Policy Studies (GRIPS)
Sponsor for Indonesian Applicant : Mitsubishi
Corporation(MC)(Japan)

2. Home Page : (1)GSAPS : http://www.waseda.jp/gsaps/
(2)GRIPS : http://www.grips.ac.jp

Please refer the English version of the above web-site for the details.

3. Program, Curriculum : (Please refer the above web-site for the details.)
(1) MA Program (2) PhD Program
☆Curriculum held in English ☆MA and/or PhD as per applicant’s
choice
☆GRIPS rather recommend “Policy Analysis” Program of MA + PhD which is
Sept. Entry.

4. Period (Academic Calender) : (Please refer the above web-site for the
details.)
(1) April 2009 Entry
(2) September 2009 Entry

5. Admissions (Qualifications/Submission of Application/Documents) :
Please refer the above web-site.

6. Application & Selection Procedure & Deadline :
(1)Mitsubishi wish to have first application around the end of August from UI
(FE) and ITB..
(2)Then, GSASP or GRIPS will have selection procedure as follows.

GSAPS : (Please refer the above web-site for the details.)
MA Program / April 2009 Entry
(1) Deadline for Submission of Application Documents : September 12th-22nd,
2008
(2) Announcement of Final Result : October 23rd, 2008
(3) Deadline for Entry Procedure : November 27th, 2008
PhD Program / April 2009 Entry
(1) Deadline for Submission of Application Documents : January 7th-15th,
2009
(2) Announcement for Result of 1st selection : February 5th, 2009
(3) 2nd Selection : February 15th, 2009
(4) Announcement of Final Result : February 19th, 2009
(5) Deadline for Entry Procedure : February 25th, 2009

GRIPS : (Please refer the above web-site for the details.)
MA Program / April 2009 Entry
(1) Deadline for Submission of Application Documents :
*Public Policy Program : December 3rd, 2008
*Public Finance Program : February 25th, 2009
PhD Program / April 2009 Entry
(1) Deadline for Submission of Application Documents : December, 2008

7. Sponsorship Outline :
MC will support the following costs for Indonesian Applicants during their
stay (years) in Japan.
(1)Airfare (Entry to & Departure from Japan, 1 time of Home Leave)
(2)Transport (Domestic Transport in Indonesia & Japan on transferring)
(3)Monthly Living Allowance
(4)Monthly Housing allowance
(5)Admission Fee for the Study
(6)Other related costs

8. Contacts :
Mitsubishi Corporation (Jakarta Representative Office) :

Mr. H. Shinohara : Tel./ (21) 5795-1108 E-Mail/
hiroshi.shinohara@mitsubishicorp.com

Mr. R. Adi : Tel./ (21) 5795-1108 E-Mail/ rusman.adi@mitsubishicorp.com
End.

--
taufiq widjanarko
http://www-staff.lboro.ac.uk/~mmtw/

Beasiswa Asian Youth Fellowship 2009

|

Asian Youth Fellowship 2009 application is open now !
The Japan Foundation offers scholarship to study the Japanese language for Asian students,
who wish to study at graduate schools in Japan and have a strong wish to contribute to
regional cooperation after obtaining a Master or Ph. D Degree.

Please refer to the link below for further information,
http://www.asiaseed.org/ayfj/

Deadline for Indonesian applicant : October 31, 2008.
Minna-san, Gambarimashou !
Dhany Arifianto
Manchester, UK

Petronas Scholarship for Indonesian Student

|

The Government of Indonesia through its Oil and Gas Department or MIGAS and The National Education Department or Depdiknas in collaboration with Petronas is offering full time scholarships for studies in Malaysia towards the following degrees :

• BACHELOR OF ENGINEERING (HONOURS)

1. Electrical & Electronic Engineering
2. Mechanical Engineering
3. Chemical Engineering
4. Civil Engineering
5. Petroleum Engineering

• BACHELOR OF TECHNOLOGY (HONOURS)
1. Information & Communication Technology (ICT)
2. Business Information System (BIS)

General selection criteria are as follows;
1. Age Not exceeding 23 years old on date of application
2. Marital Status Single
3. Academic Qualification Must have passed High School Level Examination (GCE O’Level/ SMA equivalent), and / or Tes Potensi Akademik from major universities in Indonesia
4. Language Proficiency Good command of English (oral & written)
5. Course of Study To follow any one of the above courses offered by Universiti Teknologi Petronas (UTP)

The scholarships are offered to students to further their education and upon completion to serve either with Petronas or the Government of Indonesia in any of the designated departments, subsidiaries, companies, organizations or institutions for a period to be agreed upon.

Kindly download and complete the UTP Application Form which can be obtained from the website at www.utp.edu.my, completed application form need to be submitted with your latest (non returnable) passport size photograph together with your contact number, address, curriculum vitae and relevant copies of full academic report not later than 05 September 2008 to :

Petronas Representative Office Indonesia
Level 27, Citibank Tower
Bapindo Plaza
Jl. Jend Sudirman Kav 54-55
Jakarta 12190

Beasiswa terbaru dari Yayasan Amal Abadi Beasiswa orangtua Bimbing Terpadu (YAAB-ORBIT)

5.8.08 |

Yayasan Amal Abadi Beasiswa orangtua Bimbing Terpadu (YAAB-ORBIT) adalah lembaga non profit yang menyelenggarakan program beasiswa bantuan biaya studi kepada pelajar/mahasiswa yang berprestasi namun memiliki kendala dalam biayai pendidikannya.

Jumlah beasiswa bantuan biaya studi perbulan selama 1 tahun;
1. Jenjang SMU/sederajat sebesar Rp. 60.000
2. Jenjang Akademi/S-1 sebesar Rp. 100.000

Syarat-syarat Menjadi Penerima beasiswa YAAB-ORBIT adalah sbb :
1) Memiliki keterbatasan dalam biaya pendidikan
2) Tidak sedang menerima beasiswa dari lembaga pemberi beasiswa lain
3) Minimal duduk di kelas II SMU/sederajat dengan rata-rata nilai raport persemester minimal 7.00
4) Minimal duduk di semester III dengan IPK minimal 2.75 (jurusan eksakta) dan IPK minimal 3.00 (jurusan non eksakta)
5) Aktif di kegiatan Intra dan atau ektra sekolah/kampus
6) Bersedia memenuhi kewajiban serta berperan aktif dalam kegiatan YAAB-ORBIT Pusat maupun YAAB-ORBIT Perwakilan di daerah masing-masing

Cara Menjadi Penerima Beasiswa YAAB-ORBIT adalah dengan MENGIRIM SURAT PERMOHONAN berisi profile pelamar, latarbelakang & kondisi ekonomi keluarga, alasan pengajuan beasiswa dan dilengkapi dokumen-dokumen sbb :
1) Formulir beasiswa yang telah diisi lengkap dan disyahkan/di-stempel oleh pihak sekolah/kampus (Formulir bagian belakang)
2) Foto copy raport/IP per-semester (mulai dari sem. 1 s.d sem. terakhir diterima)
3) Surat keterangan kurang mampu dari Rt setempat
4) Foto copy KTP (kartu pelajar, jika belum memiliki KTP)
5) Foto copy KK (kartu keluarga)
6) Slip gaji (jika orangtua PNS/Karyawan Swasta) atau surat keterangan penghasilan orangtua yang disahkan oleh RT, bisa digabung dengan surat keterangan tidak mampu, (jika orangtua buruh lepas/wiraswasta dll).
7) Foto terbaru ukuran 3 x 4 sebanyak 3 lembar
8) Data-data yang dapat menjadi penunjang antara lain : foto copy sertifikat pelatihan, piagam penghargaan dll.

Seleksi penerima beasiswa YAAB-ORBIT 2008/2009 dilakukan oleh:
1) Team seleksi Perwakilan YAAB-ORBIT; (waktu dan tempat seleksi ditentukan oleh perwakilan dimana pelamar beasiswa menjalani studi)
2) Team seleksi YAAB-ORBIT Pusat; mulai bulan September 2008

Untuk memperoleh formulir beasiswa serta informasi lebih lanjut mengenai pengajuan permohonan beasiswa YAAB-ORBIT dapat menghubungi :
1) Perwakilan YAAB-ORBIT daerah dimana pelamar menjalani studi
atau
2) Sekretariat YAAB-ORBIT Pusat
d.a : Gd. The Habibie Center
Jl. Kemang Selatan No. 98 Jakarta 12560
Telp/Fax : (021) 788 4 6927
(021) 684 9 5690 / 0812 8062904 (Betty)
0813 10594000 (Muji)
Email : yaaborbitpusat@yahoo.com
ym : bsuryaningsih / mbunga_2


Bagi pelamar beasiswa YAAB-ORBIT dari wilayah Bengkulu, DKI Jakarta, Jawa Barat, NTT, Maluku, Papua, Kalimantan Barat, Kalimantan Tengah, Bogor dan Banten, permohonan beasiswa [Formulir & persyaratannya] dapat dikirim langsung ke alamat sekretariat YAAB-ORBIT Pusat paling lambat tanggal 30 Agustus 2008.


YAAB-ORBIT juga membuka kesempatan bagi siapasaja yang berkeinginan untuk menyalurkan sebagian dananya untuk membantu pendidikan anak-anak Bangsa melalui YAAB-ORBIT.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Get Chitika Premium